Läbi aegade on eestlased armastanud sealiha ja nii on see ka tänapäeval

Sealiha oli, on ja jääb eesti köögi alustalaks. Lihas leiduvad vitamiinid ja mineraalained teevad lihast väärtusliku kõhutäie, mistõttu tugevneb organismi vastupanu stressile. Lihal on kõrge energeetiline väärtus, nii saab lihast vajalikku lisaenergiat.
Liha on üks tähtsamaid toiduaineid, millest saame eluks vajalikke toitaineid (loomseid valke,
vitamiine, mineraalaineid) ja energiat. Hästi valmistatud ja kaunilt serveeritud liharoa söömine on tõeline nauding, eriti kui sellele lisanduvad sobiv jook ja meeldiv seltskond.

Liha mittesöömine võib tekitada tervisehäireid, sest inimene vajab tasakaalustatud kogustes loomset ja taimset toitu.  Liha söömine võib olla kasulik tervisele mitmel erineval viisil.

Valgusisaldus: Liha sisaldab kõrgekvaliteedilist valku, mis aitab ehitada ja taastada lihaseid ning on oluline osa tervislikust toitumisest.

Raud: Liha sisaldab rauda, mis on oluline toitaine, mis aitab transportida hapnikku keha rakkudesse.

Rauda leidub ka taimsetes allikates, kuid see on rohkem saadaval lihast.

Tsink: Liha sisaldab ka tsinki, mis on oluline mineraal, mis aitab reguleerida immuunsüsteemi ja
aidata haavade paranemisel.

Aminohapped: Liha sisaldab erinevaid aminohappeid, mis on vajalikud keha normaalseks funktsioneerimiseks.

B-vitamiinid: Liha sisaldab erinevaid B-vitamiine, mis on olulised närvisüsteemi ja ainevahetuse funktsioneerimiseks.

Tervisliku toitumise puhul on oluline  tarbida liha mõõdukalt ja valida kvaliteetseid lihatükke ning
lisada ka taimseid toiduaineid oma toiduvalikusse.
Eelmine
Suitsuliha
Järgmine
Suitsuliha söögid